7 największych zmian w outsourcingu IT w 2017 roku

7 największych zmian w outsourcingu IT w 2017 roku W tym roku sektor usług informatycznych napotka wiele zmian. Jesteśmy przekonani, że dominujący trend na wybór jak najtańszych usług outsourcingu IT bezpowrotnie przeminął. Obecnie organizacje informatyczne szukają silnych partnerów strategicznych wśród dostawców usług IT. Postępująca automatyzacja, dygitalizacja danych w znaczący sposób wpływają na jakość usług oferowanych przez firmy outsourcingowe IT. Poniżej przygotowaliśmy najświeższe spojrzenie na branżę outsourcingu IT. Jeśli szukasz partnera w tym zakresie lub sam oferujesz wynajem specjalistów IT, warto zapoznać się z poniższymi trendami.

Szybki rozwój oprogramowania

Firmy informatyczne coraz częściej szukają partnerów do współpracy, ponieważ priorytetem jest dla nich szybki rozwój. Większość tych firm bardzo szybko przekształca się w zwinne przedsiębiorstwa, które wymagają szybkich cykli rozwojowych, ścisłej koordynacji działań biznesowych, operacyjnych i inżynierskich. Globalne przyspieszenie wymaga sprawnego reagowania, aby nie pozostać w tyle za konkurencją i nie poddać się presji cenowej.

Integracja z cloudem

Wiele firm coraz chętniej korzysta z publicznych chmur danych, chociaż część aplikacji wciąż jest prowadzona w dedykowanych środowiskach ze względu na kwestie bezpieczeństwa lub konkurencyjności. Dlatego dostawcy usług IT, którzy z łatwością mogą zarządzać i integrować hybrydowe środowiska typu cloud cieszą się największą popularnością. Wiele modeli oprogramowania przyjmuje postać konkretnych aplikacji (np. Salesforce, WorkDay), co powoduje powstanie komplikacji operacyjnych dla przedsiębiorstw.

Wojny o talenty

Analitycy z HFS Research twierdzą, że w ostatnim czasie wzrasta popyt na doradców i specjalistów IT. Zachęca to dostawców usług IT do walki o zatrzymanie wykwalifikowanych specjalistów IT w swojej firmie. Rekrutacja specjalistów IT oraz ich utrzymanie w firmie stają się coraz większym wyzwaniem. Nacisk na określone umiejętności techniczne staje się coraz silniejszy, w branży rośnie apetyt na wąsko wyspecjalizowanych pracowników. Dostawcy usług IT, którzy chcą konkurować na nowoczesnym rynku, muszą mocniej zabiegać o swoją kadrę techniczną.

Automatyzacja procesów

Obecnie koszty pracy w oparciu o ludzką siłę roboczą są redukowane na korzyść prac wykonywanych przez zautomatyzowane rozwiązania. Automatyzacja zapewnia większą skuteczność oraz pozwala pokonać problemy, zanim staną się zdarzeniami mogącymi wpłynąć na działalność firmy. Działania takie zwiększają wartość przedsiębiorstwa, pozwalając jednocześnie na redukcję kosztów. Innowacyjni klienci, jak i dostawcy już podejmują pierwsze próby automatyzacji.
Wskaźniki sukcesu

Oczekiwania klientów zmieniają się bardzo szybko. Obecnie negocjacje zaczynają się od podania konkretnego wyzwania biznesowego, a potencjalni dostawcy są zobligowani do przygotowania jak najlepszego rozwiązania dla klienta. Niebawem większość transakcji może skoncentrować się na konkretnych wynikach, które mogą być zmierzone przez wskaźniki biznesowe.

Protekcjonizm

Dyrektor KPMG Shared Services and Outsourcing Advisory Stan Lepeak zauważył, że amerykańska reforma imigracyjna oraz Brexit mogą zamknąć wiele usług informatycznych oraz biznesowych w lokalnych lokalizacjach.

Zmiana priorytetów

Outsourcing IT w lokalizacjach najbardziej atrakcyjnych cenowo nie jest już przewagą konkurencyjną. Klienci chcą zwiększać swoją efektywność poprzez automatyzację. Firmy obserwują największe wzrosty dzięki poprawie wydajności, a nie zmniejszeniu kosztów pracy. Kwestie geograficzne tracą na znaczeniu podczas wyboru rozwiązania outsourcingu IT. Wymagania stawiane dostawcom to pełna elastyczność, innowacyjność oraz rozwiązywanie problemów biznesowych. Obecnie mniejsze znaczenie mają lokalizacja i cena.